Hospitality

Op maat verzorgd voor ROC van Twente

Weten jouw medewerkers hoe je de beleving bij je gasten of klanten zo kunt optimaliseren dat ze aangenaam verrast zijn? Wil je jouw medewerkers leren hoe je je gedrag kunt inzetten om de beleving van een gast/ klant te vergroten? Dan is de cursus Hospitality iets voor jouw organisatie! 

 

optimaliseren van de klantbeleving

Binnen het werk kun je door de manier van dienstverlening je gastvrijheid richting een klant vergroten. Hierdoor zorg je voor meer klantbinding, een prettige sfeer en positieve ervaring. De manier waarop je dit doet kan per situatie en persoon verschillen. Als professional kun je hierop sturen door middel van inzicht in je eigen gedrag en dat van anderen. Op deze manier kun je een verrassingselement toevoegen aan elke situatie waardoor de dienstverlening en het gastvrijheidsgevoel wordt vergroot.

inhoud cursus Hospitality

De volgende onderwerpen komen per thema aan bod, afgestemd op de deelnemers en hun functies:

 

1. belevingsmodellen en concepten onderzoeken en bedenken

  • benoemen van de reis van de gast
  • totaalbeleving (belevingsconcepten)
  • bedrijfsfilosofie
  • onderzoekstechnieken

 

2. gast psychologie

  • neuromarketing
  • behoefte van de gast
  • kennis van gedragsmodellen in relatie tot gasten en omgaan met klachten
  • kennis van verschillen tussen de mens (DISC)

 

3. gastvrijheid vanuit jezelf

  • communicatieproces
  • positieve gesprekstechnieken
  • leefregels, gewoontepatronen en reflexen herkennen
  • gedragsetiquette
  • reflectiemethoden gericht op eigen gedrag, houding en uitstraling.

waardepapieren

Na positieve afronding ontvangt de deelnemer een certificaat van ROC van Twente.

vrijblijvend gesprek?

LinkedIn

Bel Arjan Bieleveldt

Adviseur 06 - 39 11 40 43 

Heb jij een soortgelijke scholingsuitdaging?
Wij helpen je graag!
mail Arjan