In deze cursus leer je hoe de servicedeskmedewerker de gebruikers van ICT apparatuur ondersteunt, meldingen afhandelt, gebruikersinstructies geeft en gebruikersdevices installeert, configureert en beheert. De cursus wordt verzorgd door ervaren trainers en duurt 12 weken. Naast de theorie omvat de cursus ook praktijkopdrachten.
inhoud
In deze cursus staan de competenties van de servicedeskmedewerker centraal. Je leert van de ervaren trainers hoe je klachten, informatieverzoeken, wijzigingsvragen, autorisatievragen en/of incidentmeldingen van onder andere gebruikers of leidinggevenden ten aanzien van informatiesystemen in behandeling neemt, hoe je ze registreert en de meldingen in een daarvoor bestemd IT Service Management tool en/of Self Service Portal verwerkt.
Je maakt kennis met:
- ITIL
- ASL
- kennis items
- diverse hardware, software, gebruikersdevices en verbindingen
- de nieuwste ontwikkelingen op dit gebied
- het verschil tussen open source en closed source software
- werken met standaarden
- meldingen doorzetten naar een 2e lijn
- updaten en testen
- administratie bijhouden
- procedures en afspraken omtrent beveiliging, licentiebeheer en privacy
- klantvriendelijk en servicegericht werken en communiceren
- zakelijke communicatie en softskills
- configuratiebeheer
duur
12 avonden klassikaal les van 18.30 – 21.30 uur
Duur bijeenkomst: 3 uur
Moment van de dag: avond
Zelfstudie: 30 uur in totaal
Looptijd: 12 weken
waardepapier
Na afronding van de cursus ontvang je een getuigschrift van ROC van Twente.
subsidiemogelijkheden
Voor deze cursus kun je gebruik maken van het STAP-budget. Met deze regeling kun je jaarlijks tot € 1000,- subsidie ontvangen. Die kan je gebruiken om een opleiding, cursus of training te volgen. Je investeert daarmee in je ontwikkeling. En zo blijf je interessant voor werkgevers.
Ontdek of je in aanmerking komt voor een scholingscheque bij Twents Fonds voor Vakmanschap.
kosten
€ 1950,-interesse?
Heb je toch nog vragen? Stel je vraag via de mail!
wordt ook incompany
aangeboden.