Cursus Medewerker Servicedesk

In deze cursus leer je hoe de servicedeskmedewerker de gebruikers van ICT apparatuur ondersteunt, meldingen afhandelt, gebruikersinstructies geeft en gebruikersdevices installeert, configureert en beheert. De cursus wordt verzorgd door ervaren trainers en duurt 12 weken. Naast de theorie omvat de cursus ook praktijkopdrachten. 

inhoud

In deze cursus staan de competenties van de servicedeskmedewerker centraal. Je leert van de ervaren trainers hoe je klachten, informatieverzoeken, wijzigingsvragen, autorisatievragen en/of incidentmeldingen van onder andere gebruikers of leidinggevenden ten aanzien van informatiesystemen in behandeling neemt, hoe je ze registreert en de meldingen in een daarvoor bestemd IT Service Management tool en/of Self Service Portal verwerkt.

 

Je maakt kennis met:

  • ITIL 
  • ASL  
  • kennis items
  • diverse hardware, software, gebruikersdevices en verbindingen
  • de nieuwst ontwikkelingen op dit gebied
  • het verschil tussen open source en closed source software
  • werken met standaarden 
  • meldingen doorzetten naar een 2e lijn
  • updaten en testen 
  • administratie bijhouden 
  • procedures en afspraken omtrent beveiliging, licentiebeheer en privacy
  • klantvriendelijk en servicegericht werken en communiceren 
  • zakelijke communicatie en softskills  
  • configuratiebeheer

duur

12 avonden klassikaal les van 18.30 – 21.30 uur 

startdatum

De verwachting is dat de cursus zal starten in het najaar 2022.

waardepapier

Na afronding van de cursus ontvang je een getuigschrift van ROC van Twente.

kosten

€ 1950,-
Al onze cursussen, trainingen en opleidingen zijn vrijgesteld van btw.

interesse?


Nieuwsgierig geworden en wil je
meer weten? Stel je vraag via de
mail of schrijf je direct in.
mail ons     meer informatie     incompany
Deze opleiding
wordt ook incompany
aangeboden.